O marce Parker

ParkePapeterie.pl

Artykuły o niezrównanej jakości i estetyce

Od ponad 135 lat uzdolnieni i zaangażowani eksperci w dziedzinie tworzenia piór i długopisów mają nieoceniony udział w sukcesie marki Parker. Dzięki ich wysokiemu poczuciu estetyki i dbałości o szczegóły powstają piękne i bardzo trwałe  pióra i długopisy. Wykonane są m.in. ze starannie wyselekcjonowanych szlachetnych materiałów. Wśród nich znajdują się rod, platyna, złoto, srebro i szlachetne żywice. Zwieńczeniem i najważniejszą częścią pióra jest stalówka. Ich produkcja to precyzyjny i wyrafinowany proces. Powstają one z pojedynczego kawałka metalu szlachetnego, który jest prasowany i kompresowany w celu zwiększenia wytrzymałości, a następnie wycinany do odpowiedniego kształtu.

 

Historia

Historia marki Parker rozpoczęła się w 1888 roku, kiedy to dwudziestopięcioletni George Safford Parker złożył swój pierwszy wniosek patentowy dotyczący pióra. Wcześniej pracował jako instruktor telegrafii, a dodatkowo zajmował się naprawą i sprzedażą piór wiecznych. Przerażony ich zawodnością, eksperymentował ze sposobami zapobiegania wyciekom atramentu. W końcu udało mu się rozwiązać ten problem i w 1894 r. jego innowacyjne rozwiązanie zostało opatentowane jako The Lucky Curve (szczęśliwa krzywa). Zrewolucjonizowało ono branżę, a sukces był tak wielki, że jego logo zostało umieszczone na piórach Duofold. Seria ta powstała w 1921 roku. Chociaż pióra te były znacznie większe i droższe niż ówczesne modele konkurencji, Duofold odniósł natychmiastowy sukces. Warto odnotować, że w tym czasie Ameryka przeżywała kryzys gospodarczy. W następnym roku znany twórca Sherlocka Holmesa, Sir Arthur Conan Doyle, zaczął pisać swoje opowiadania wyłącznie na urządzeniu Duofold.

W roku 1931, dzięki trzyletniej pracy działu badawczego marki Parker, po 1021 eksperymentach, na rynek wprowadzony został atrament „Quink”. To pierwszy atrament, który szybko wysycha na papierze, a do tego jego właściwości pozwalają na czyszczenie pióra.

Aby uczcić 51. rok istnienia marki pracowano model Parker 51, który miał swoją premierę w 1941 roku. Pióro inspirowane było pasją Kennetha Parkera do aerodynamiki samolotów. Zdobyło ono nagrodę Academy Award for Best Design i okazało się jednym z najlepszych piór XX wieku. Było to najbardziej osobiste i symboliczne pióro w karierze założyciela firmy.

Pióra Parkera używane były w wielu dziejowych momentach historii. Warto wspomnieć o kilku z nich. W 1945 roku akt kapitulacji Niemiec w II wojnie światowej został podpisany piórem Parker 51. Z kolei do podpisania aktu kapitulacji Japonii, generał Douglas MacArthur skorzystał z pióra Duofold swojej żony.

W 1962 Parker otrzymał od Królowej Elżbiety II Gwarancję Królewską, stając się oficjalnym dostawcą artykułów piśmienniczych na dwór królewski. Druga gwarancja Królewska została przyznana w 1990 roku z rąk Jego Wysokości Księcia Walii.


Aby uczcić amerykańskie lądowanie na Księżycu, stworzono specjalną edycję Parker 75. Ten wyjątkowy model zawierał odrobinę pyłu księżycowego.

ParkerPapeterie.pl

1894

W 1894 roku Parker stworzył tzw. „Lucky Curve”, czyli pionierski system chroniący przed wyciekaniem atramentu. To drugi patent marki, a zarazem wielki przełom w historii firmy.

1921

Premiera Duofold – dużego, wyrazistego modelu w cenie premium. Wkrótce po tym Duofold w wersji „Big Red” stał się sławny na całym świecie za sprawą nowego, intensywnie pomarańczowego koloru oraz 25-letniej gwarancji.

1931

Dzięki trzyletniej pracy działu badawczego marki Parker, na rynku pojawia się formuła atramentu szybkoschnącego „Quink”. To pierwszy atrament , który dodatkowo czyści pióro.

1939

Aby uczcić 51. rok istnienia marki, opracowano model Parker 51, który miał swoją premierę w 1941 roku. To pióro inspirowane pasją Kennetha Parkera do aerodynamiki samolotów, jest jednym z najlepszych piór XX wieku.

 

   

1945

Do podpisania aktu kapitulacji Niemiec w II wojnie światowej wykorzystane zostało pióro Parker 51. Generał Douglas MacArthur skorzystał z pióra Duofold swojej żony do podpisania aktu kapitulacji Japonii.

 

1954

Rozpoczęcie produkcji modelu Jotter – długopisu marki Parker. W pierwszym roku Jotter sprzedał się w 3,5 mln egzemplarzy i pozostaje popularny aż do dziś.

 

1962

Parker otrzymuje od Królowej Elżbiety II Gwarancję Królewską, stając się oficjalnym dostawcą artykułów piśmienniczych na dwór królewski.

 

1972

Aby uczcić amerykańskie lądowanie na Księżycu, stworzono specjalną edycję Parker 75. Ten wyjątkowy model zawierał odrobinę pyłu księżycowego.

 

   

1993

Pojawia się pierwsza wersja modelu Sonnet, która wykorzystuje wzór „Cisele” znany z oryginalnego modelu Parker 75.

 

2011

Wprowadzenie technologii Parker 5th wraz z Parker Ingenuity, a tym samym zapoczątkowanie rewolucji w branży dzięki innowacyjnemu stylowi pisania.

 

2015

Zostało otwarte Muzeum marki Parker można tam podziwiać ponad 150 przedmiotów i eksponatów z prywatnej kolekcji marki Parker, m.in. pióra, materiały reklamowe, filmy i wiele więcej.

2015

Parker ogłasza udoskonalenia kolekcji Duofold i Sonnet, a także nową tożsamość marki, zachęcając klientów, by zwolnili, uporządkowali swoje myśli i starali się myśleć w lepszy sposób.