Artykuły o niezrównanej jakości i estetyce
Od ponad 135 lat uzdolnieni i zaangażowani eksperci w dziedzinie tworzenia piór i długopisów mają nieoceniony udział w sukcesie marki Parker. Dzięki ich wysokiemu poczuciu estetyki i dbałości o szczegóły powstają piękne i bardzo trwałe pióra i długopisy. Wykonane są m.in. ze starannie wyselekcjonowanych szlachetnych materiałów. Wśród nich znajdują się rod, platyna, złoto, srebro i szlachetne żywice. Zwieńczeniem i najważniejszą częścią pióra jest stalówka. Ich produkcja to precyzyjny i wyrafinowany proces. Powstają one z pojedynczego kawałka metalu szlachetnego, który jest prasowany i kompresowany w celu zwiększenia wytrzymałości, a następnie wycinany do odpowiedniego kształtu.
Historia
Historia marki Parker rozpoczęła się w 1888 roku, kiedy to dwudziestopięcioletni George Safford Parker złożył swój pierwszy wniosek patentowy dotyczący pióra. Wcześniej pracował jako instruktor telegrafii, a dodatkowo zajmował się naprawą i sprzedażą piór wiecznych. Przerażony ich zawodnością, eksperymentował ze sposobami zapobiegania wyciekom atramentu. W końcu udało mu się rozwiązać ten problem i w 1894 r. jego innowacyjne rozwiązanie zostało opatentowane jako The Lucky Curve (szczęśliwa krzywa). Zrewolucjonizowało ono branżę, a sukces był tak wielki, że jego logo zostało umieszczone na piórach Duofold. Seria ta powstała w 1921 roku. Chociaż pióra te były znacznie większe i droższe niż ówczesne modele konkurencji, Duofold odniósł natychmiastowy sukces. Warto odnotować, że w tym czasie Ameryka przeżywała kryzys gospodarczy. W następnym roku znany twórca Sherlocka Holmesa, Sir Arthur Conan Doyle, zaczął pisać swoje opowiadania wyłącznie na urządzeniu Duofold.
W roku 1931, dzięki trzyletniej pracy działu badawczego marki Parker, po 1021 eksperymentach, na rynek wprowadzony został atrament „Quink”. To pierwszy atrament, który szybko wysycha na papierze, a do tego jego właściwości pozwalają na czyszczenie pióra.
Aby uczcić 51. rok istnienia marki pracowano model Parker 51, który miał swoją premierę w 1941 roku. Pióro inspirowane było pasją Kennetha Parkera do aerodynamiki samolotów. Zdobyło ono nagrodę Academy Award for Best Design i okazało się jednym z najlepszych piór XX wieku. Było to najbardziej osobiste i symboliczne pióro w karierze założyciela firmy.
Pióra Parkera używane były w wielu dziejowych momentach historii. Warto wspomnieć o kilku z nich. W 1945 roku akt kapitulacji Niemiec w II wojnie światowej został podpisany piórem Parker 51. Z kolei do podpisania aktu kapitulacji Japonii, generał Douglas MacArthur skorzystał z pióra Duofold swojej żony.
W 1962 Parker otrzymał od Królowej Elżbiety II Gwarancję Królewską, stając się oficjalnym dostawcą artykułów piśmienniczych na dwór królewski. Druga gwarancja Królewska została przyznana w 1990 roku z rąk Jego Wysokości Księcia Walii.
Aby uczcić amerykańskie lądowanie na Księżycu, stworzono specjalną edycję Parker 75. Ten wyjątkowy model zawierał odrobinę pyłu księżycowego.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1894W 1894 roku Parker stworzył tzw. „Lucky Curve”, czyli pionierski system chroniący przed wyciekaniem atramentu. To drugi patent marki, a zarazem wielki przełom w historii firmy. |
1921Premiera Duofold – dużego, wyrazistego modelu w cenie premium. Wkrótce po tym Duofold w wersji „Big Red” stał się sławny na całym świecie za sprawą nowego, intensywnie pomarańczowego koloru oraz 25-letniej gwarancji. |
1931Dzięki trzyletniej pracy działu badawczego marki Parker, na rynku pojawia się formuła atramentu szybkoschnącego „Quink”. To pierwszy atrament , który dodatkowo czyści pióro. |
1939Aby uczcić 51. rok istnienia marki, opracowano model Parker 51, który miał swoją premierę w 1941 roku. To pióro inspirowane pasją Kennetha Parkera do aerodynamiki samolotów, jest jednym z najlepszych piór XX wieku. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1945Do podpisania aktu kapitulacji Niemiec w II wojnie światowej wykorzystane zostało pióro Parker 51. Generał Douglas MacArthur skorzystał z pióra Duofold swojej żony do podpisania aktu kapitulacji Japonii.
|
1954Rozpoczęcie produkcji modelu Jotter – długopisu marki Parker. W pierwszym roku Jotter sprzedał się w 3,5 mln egzemplarzy i pozostaje popularny aż do dziś.
|
1962Parker otrzymuje od Królowej Elżbiety II Gwarancję Królewską, stając się oficjalnym dostawcą artykułów piśmienniczych na dwór królewski.
|
1972Aby uczcić amerykańskie lądowanie na Księżycu, stworzono specjalną edycję Parker 75. Ten wyjątkowy model zawierał odrobinę pyłu księżycowego. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1993Pojawia się pierwsza wersja modelu Sonnet, która wykorzystuje wzór „Cisele” znany z oryginalnego modelu Parker 75.
|
2011Wprowadzenie technologii Parker 5th wraz z Parker Ingenuity, a tym samym zapoczątkowanie rewolucji w branży dzięki innowacyjnemu stylowi pisania.
|
2015Zostało otwarte Muzeum marki Parker można tam podziwiać ponad 150 przedmiotów i eksponatów z prywatnej kolekcji marki Parker, m.in. pióra, materiały reklamowe, filmy i wiele więcej. |
2015Parker ogłasza udoskonalenia kolekcji Duofold i Sonnet, a także nową tożsamość marki, zachęcając klientów, by zwolnili, uporządkowali swoje myśli i starali się myśleć w lepszy sposób. |